lördag 27 juli 2013

Underbara sommar!

Igår trotsade vi åskovädret, tog vårt pick och pack med ner till sommarstugan i Gärdala/Rimforsa. Tur som vi hade sprack himlen upp och på plats sken solens strålar mot oss igen. Ante och jag passade på att äta i lugn och ro samt spela några omgångar Yatzy när Melwin sov och skickade sedan iväg Ante till skogen för att leta svamp. Han hittade bara fem små torra kantareller och vi gick istället loss på hallonen och fick med oss en liter skogshallon hem. Vi plockade även några liter svarta vinbär när vi ändå var igång. Vi passade såklart på att bada och njöt av det svalkande vattnet. Senare fram på kvällen bjöds det på grill med diverse tillbehör tillsammans med mormor, morfar, mamma och Arvid.

Melwin leker gärna i min gamla lekstuga när i är på landet. Den byggde min farfar till mig och jag fick den i födelsedagspresent när jag var fem år (tror jag). Den flyttades för två år sedan ner till sommarstugan från bondgården mormor och morfar tidigare ägde där den stått sedan mitt barndomshem såldes. Men nu är den alltså på plats och är redo för nya bus hos nästa generation, mysigt! 

Idag har Ante och jag haft en stund för oss själva medans Melwin varit på äventyr hos sin farmor och Ingemar. Vi passade på att baka till framtida fikastunder och kokade även svartvinbärssaft av bären vi plockade igår.   
Matar stora hästen.
Tvätta håret lite...
Bus med farmor <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar