måndag 12 oktober 2015

Strul, sjukdom och förberedelser

Jag har haft problem med att använda appen jag i vanliga fall bloggar ifrån under veckan som gått. Därför har det varit lite glest med inlägg. Hoppas appen snart fungerar som den ska igen, inte ofta datorn är påslagen här hemma längre...

Under veckan som gick tog sig William allt oftare för sina öron och kändes stundtals varm även fast han enligt sjukvården inte hade feber. Efter en ledsen natt ringde jag vårdcentralen och mycket riktigt - öroninflammation blev domen, Så nu har William snart ätit färdigt sin kur med penicillin för denna omgång, för om han är lik brorsan väntar tyvärr flertalet öroninflammationer längre fram.

I lördags hade jag besök av Johanna som gjorde en nagelförstärkning med fransk manikyr på mig. Vilken lyx och det var länge sedan jag hade naglarna så fina. Innan Melwin föddes gjorde jag förstärkning regelbundet och vi får väl se om jag kan låta bli efter denna omgång eller inte. Jag har lånat bilden nedan från Johanna men det är mina händer som är på bilden.

I går, söndag, hade vi mamma, mormor och morfar här på middag. Gyllene fisksoppa med surdegsbröd stod på menyn - mums! Ante och Melwin var även en sväng på Linköpings motorstadion vid Sviestad. De tittade på när Oscar fick åka med en Ariel Atom som går från 0-100 km/h på 3,3 sekunder. Snabbt gick det och ni kan ju gissa vem som lekte racerbil här på eftermiddagen sen...

Just nu pågår förberedelserna inför Williams dop för fullt. Vi börjar nog ha det mesta under kontroll och har även en hel del hjälp med att baka etc. vilket känns väldigt skönt. Ensam är inte alltid stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar