måndag 4 januari 2016

Vardag igen

Vi har haft en otroligt skön ledighet nu över jul och nyår. Ungefär två veckor tillsammans hela familjen. Tid här hemma bara vi, tid med familjen, med syskon och med vänner. Idag började dock vardagen igen då Ante var tillbaka på jobbet men Melwin börjar inte förskolan fören på torsdag så fortfarande lite jullov kvar.

Efter lunch tog vi på oss varma kläder och gick ut en sväng. Träffade min gamla "mat-tant" som gjorde maten när jag gick i lågstadiet här. Hon påminde mig om att ta tillvara på tiden när barnen är små, att njuta och att hon själv tyckte det gick så fort nu när hon blickar tillbaka. Jag lovade henne att jag ska göra mitt bästa. Efter det följde vi efter sopbilen genom halva samhället och jag fick påminna mig själv om att vi inte hade brottom hem! Mina små skruttar, ska de bli stora en dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar