söndag 15 maj 2016

Liljekonvaljer

En skön dag som tyvärr slutade mindre bra en dag i veckan då tålamodet hos både mig och barnen inte var på topp. De var hungriga och jag kom igång med att göra kvällsmat lite väl sent. Till råga på allt hade vi tänkt göra köttbullar just denna kväll och som ni vet är det inte den mest snabblagade maten när man gör egna från grunden vilket jag föredrar! Hungriga, trötta barn som grät och en stressad mamma som försökte göra mat så fort det bara gick. Ja, ni kan ju själv föreställa sig hur det såg ut...
När barnen väl somnat senare på kvällen var jag bara tvungen att få komma ut, ut och rensa huvudet från tankar och fylla på med ny energi. Och vet ni vad jag hittade under den sköna promenaden, jo Liljekonvaljer som precis börjat slå ut. En favoritblomma hos mig och som doftar helt ljuvligt! Jag plockade med mig några hem som nu pryder köksbordet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar