onsdag 7 december 2016

Föräldraledig

 
Sedan den 1:a december är jag föräldraledig igen och Ante har gått tillbaka till att jobba. Jag ville vara med vid terminens uppstart då började på ny arbetsplats i augusti och med facit i hand är det väldigt skönt med ett längre jullov som jag får nu. Jag tror att jag uppskattar tiden nu mer än vad jag hade gjort om de här veckorna hängt ihop med föregående föräldraledighet.
När jag börjar arbeta igen i slutet av januari är tanken att William ska vara inskolad på förskolan och det sätter med andra ord punkt får vår familjs period av föräldraledighet. Vi har dagar sparade som är tänkt att vi ska kunna använda för att dryga ut jul- och sommarlov med framöver men annars är planen att vi nu ska arbeta.
 
Min första lediga dag fick vi 1 dm nysnö här så mycket tid den sista veckan har gått åt att ta tillvara på det vita guldet. Barnen tycker det är superkul att åka pulka/snowracer och det gäller att passa på. I skrivande stund regnar det tyvärr ute och allt det vackra vita förvandlas till grått slask. För min del får det gärna finnas snö någon månad eller två framöver för att förhöja mysfaktorn och lysa upp mörkret ute.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar