fredag 21 september 2012

Veckan som gått!

Den här veckan har bara rusat förbi! Trodde igår att det var tisdag fram tills jag kom på att vi skulle iväg och simma idag och då insåg att det redan var torsdag ;) Vi har haft fullt upp och det kanske är därför tiden gått så fort?! I måndags kom min mamma, mormor och morfar förbi för förmiddagsfika och mys med Melwin. På tisdagen hjälpte vi till att servera fika på en "äldreträff" i lokalen under oss, vi hade även bakat fikabröd vilket var väldigt uppskattat :) Framåt kvällen åkte vi hem till pappa i Linghem för att fira finaste lillebror som fyllde 17 år! Där var det full fart med Melwin och hans bonuskusin Erik som är 1 1/2 år, snart är de ännu fler då även Ida och David väntar barn som beräknas titta ut om några veckor <3 Riktig babyboom! Kul för barnen att de har flera jämngamla kusiner att leka och växa upp tillsammans med :)

En promenad med grannen Sofia samt lite kaffe tog vi på onsdagen. Även Sofia och Daniel väntar barn och h*n tittar ut vilken dag som helst! När jag byter blöja på Melwin flyger det in en fågel genom balkongdörren (!?) men den hittade som tur är ut väldigt snabbt igen. Sen kommer det in ytterligare en fågel som inte var lika snabb ut... Sofia, som är lite modigare än mig och inte lika rädd för fåglar, lyckades öppna ett fönster på vid gavel så den lilla fågeln tillslut kunde hitta ut. Usch, fåglar är verkligen inte min favorit så när Sofia gått hem städade jag som en tok för att få bort alla spår av fågel!

Jennifer, Agnes, Veronica och Emma kom till oss igår. Vi åt god mat, snackade en massa gojja och gick en sväng till lekplatsen i nya området. En blåsig lekplatspremiär för Melwin :) På kvällen hade jag spanat in att det var ett träningspass i gymnastiksalen vid skolan, en timmes cirkelträning kunde väl inte vara så farligt?! Gjorde mig iordning och laddade mentalt, såg till att Melwin var nyäten och gick iväg. Väl framme var det fullt med barn som stojade omkring, men tänkte att de går nog hem snart och satte mig på en bänk och väntade. Till slut kom det fram en pappa med sin dotter och frågade om jag skulle på cirkelträningen? Ja, svarade jag. Visade sig att jag hade tittat fel i schemat och var en timme tidig så det var bara att gå hem igen och vänta... Hem, ladda om och iväg en stund senare igen. När jag väl kom dit möttes jag av några få tappra som fortfarande hade träningsvärk efter förra veckans pass, så farligt kan det väl inte vara tänkte jag... Men det var sjukt jobbigt! Idag kan jag knappt röra mig normalt och kroppen värker - vilket kanske tyder på att det är dags att ta tag i träningen igen... ;)


Efter babysimmet idag, som för övrigt gick jättebra, åkte vi staden runt för att fixa och titta ut diverse saker till Melwins dop. Dagen närmar sig med stormsteg och det börjar bli hög tid att ta tag i saker och ting så vi inte behöver stressa som tokar sista veckan! Nu väntar lite fredagsmys med mina underbara grabbar <3    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar