onsdag 25 september 2013

Blåbärsskogen

Idag har Melwin fått mysa med sin mormor här hemma då både Ante och jag jobbat. Värdefull tid för både stor och liten!

När jag kommit hem från jobbet och vi vinkat hej då till mamma packade vi vagnen full och gick till skogen Melwin och jag. Vi letade svamp men hittade tyvärr ingen ätbar sort, knatade runt bland mossa, grenar och kottar, fikade, plockade och mumsade på en massa blåbär. Helt klart höjdpunkten om ni frågar Melwin. Han är galen i blåbär om han får äta direkt från blåbärsbusken men om vi plockat vid annat tillfälle eller köpt bär spottar han bara ut dem. Konstigt det där, blåbär som blåbär kan jag tycka - men tydligen inte. Supermysigt har vi haft det och jag sparar eftermiddagen som ett guldkorn att minnas med vår underbara son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar