söndag 13 april 2014

Födelsedag och andra trevligheter

Dagarna flyger fram och sedan i torsdags eller egentligen i onsdags är vi friska här hemma igen. Skönt! I onsdags firade jag även min födelsedag och Melwin och jag myste hemma och tittade bland annat på Emil i Lönneberga. Vilka minnen! När jag var liten spelade vi varje vecka in det avsnitt av Emil som visades på tv och sedan gick VHS-bandet på repeat hemma. Tycker fortfarande att det är en höjdare att titta på.

På kvällen fick vi besök av mamma, Arvid och mormor och morfar. Vi åt lite gott ihop och jag fick ännu mer presenter. Pengar till resa och skor m.m. Ante och jag ska iväg och vaska guld - det ni! Vi har blivit bortskämda mannen och jag nu när vi fyllt!

Efter jobbet i fredags åkte jag in till stan för att äta lite gott med mina kollegor. Vi tog ett bord på restaurang Aioli som serverar spansk tapas, åt gott och skrattade så att tårarna sprutade under kvällens lopp. Kul att ses även utanför jobbet ibland.

Igår var min kollega Eva här på förmiddagen för att klippa Melwins hår. Skönt att få lite fason på frisyren igen. Efter en stunds vila åkte vi hem till min farbror Christian med familj. Där var även pappa, Anne-Li och Arvid samt min farfar och hans Ulla. Tror inte vi har träffats sedan tidigt i höstas så det var roligt att ses igen. En trevlig eftermiddag blev kväll och vi åkte inte hemåt förens framåt tio. Då var det en trött liten kille som inte ville vara med på noterna längre utan grät tills hans sedan somnade till Bamses röst i bilen på väg hem. Tack för en supertrevlig dag igår Malin och Christian! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar