lördag 26 april 2014

Veckan som gått

Veckan har susat fram och förutom jobb har vi hunnit med massor av roligheter. Melwin och jag var hos kompisar i Ljungsbro där vi käkade kvällsmat ihop medans männen var ute på stan för en öl eller två i tisdags. Väldigt trevlig kväll! Vi har haft mamma och Arvid här hemma och idag var även svärmor, Ingemar och Owen på besök. Fika med kladdkaka och glass ihop efter en sväng på Tornby där vi bland annat köpte en utemöbel till Melwin och nya löparskor till Ante. Han ska springa milen på Blodomloppet i maj och visst är det så att resultatet hänger ihop med skorna... Vi hejar på såklart!

En liten sväng av vab hann vi med i veckan också. Jag blev ombedd att hämta hem en trött, gnällig och snorig kille i fredags. Väl hemma efter lite påfyllnad av frukt och en mysig lässtund var det full fart igen och jag njöt i solstolen under de två timmar han sov gott i vagnen. Alltså ingen sjukdom att tala om direkt men vi fick en mysig dag och extra tidig helg så jag klagar inte!

Melwin spexar vidare och gillar sina solglasögon väldigt mycket, de ska gärna vara på tillsammans med ett av mina halsband när han fixar här hemma. Att bygga båtar av kuddar och filtar är en hitt. Troligtvis inspirerad från förskolan där de arbetar med tema vatten. Språket har fullkomligt exploderat de senaste veckorna och han pratar och pratar här hemma. Fler-ordsmeningar som "pappa låna gräv-gräv bordet" (Pappa får jag låna din grävare och köra med den vid köksbordet?), "mojis stos une bodet" (Morris ligger på stolen under bordet). Allt är blått, favoritfärgen är helt klart blå. Det är så otroligt häftigt! Han har även börjat sjunga och går omkring och nynnar för sig själv. Jag nästan spricker av stolthet och kärlek till vår fina son.

Sista bilden i kollaget nedan är från vårt projekt med att göra en fotovägg hemma. Bilderna är framkallade och fönsterspegeln är målad och klar. Nu återstår att hitta fler fina ramar innan vi kan få tavlorna på plats. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar