torsdag 7 maj 2015

Dagen D

Då var den här, dagen som vi var beräknade att få träffa lillebror på. Eller ja, kanske snarare ett riktmärke att ta sikte på känns det som. Bebis buffar på och lever rövare i magen men annars är det lugnt och stilla. När jag väntade Melwin var besvikelsen ganska stor när jag gick över tiden men den här graviditeten och framför allt nu på slutet har jag snarare räknat med att det ska dra ut på tiden. Förhoppningen är dock fortfarande att förlossningen ska få starta spontant och att vi inte behöver gå så långt som till igångsättning den här gången.

Idag följde jag med mamma ut och tittade på blommor med mera till trädgården, lite kli i fingrarna att fixa iordning fick jag faktiskt. Annars är det Ante som får ta åt sig äran för blommor och trädgård här hemma! Sedan hem och ta det lugnt en stund innan jag hämtade Melwin från förskolan. Vi har lekt och bara varit i eftermiddag. En svängom med dammsugaren och annat vardagsstyr har det också blivit. Strax ska vi luta oss tillbaka med varsin kopp kaffe och titta på hockey. Bilderna är från när vi fyllde frysen med bullar för någon vecka sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar