onsdag 6 februari 2013

Ett första intryck...

En av våra vänner har den här veckan påbörjat inskolningen av sitt barn på en förskola i stan. Familjen har sedan tidigare inga barn och alltså ingen erfarenhet av förskolan och dess verksamhet eller hur en så kallad inskolning fungerar mer än vad vi pratat om. Igår ringde min vän och berättade att det inte kändes så bra... De har då varit på förskolan i två dagar, de har inte fått någon rundvandring på förskolan, ingen information kring hur inskolningen går till eller hur verksamheten är upplagd, mamman blev lämnad ensam med sitt barn och ett annat barn medan de så kallade pedagogerna lämnar lokalen utan att säga något. Andra dagen följde pappan med, ingen kom och mötte dem i tamburen, när de kommer in i lokalen är det ingen som kommer fram och hälsar/presenterar sig. Min vän säger då *****s pappa är med idag och han får då i alla fall ett -hej hej och sen inget mer! Detta är en del, inte allt, som familjen fått möta under sina första dagar på förskolan...

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det här är helt fruktansvärt! Jag skäms över mina så kallade kollegor som över huvud taget inte borde få kalla sig pedagoger eller ens få arbeta på en förskola enligt mig. Det spelar ingen roll vad det finns för omständigheter som nu om möjligt påverkar hur personalen bemött denna familj, såhär får det inte gå till!!!

1 kommentar:

  1. Åhh neee vad tråkigt för den familjen!! Jäkla "pedagoger" som inte kan göra det ordentligt! Ibland önskar jag att alla fick komma till mig :P Jag skulle ta hand om dem :) Haha varför kan inte alla tänka som oss ;)

    SvaraRadera