onsdag 1 maj 2013

Egentid tillsammans

Det här med egentid, eller ja egentligen egentid tillsammans då Ante och jag kan gå på bio, käka något gott på tu man hand  etc. är något vi har varit väldigt dåliga på att skaffa oss. Under de 11 månader vi haft Melwin här har vi endast haft barnvakt vid ett tillfälle. Kan inte direkt säga att jag njöt av detta utan fick anstränga mig för att inte lyfta luren och kolla läget var femte minut... De hade haft det helt okej, så det var mest för mig det var jobbigt.

Innan vi fick barn var jag av uppfattningen att "det är väl bara att lämna, åka och sen inte tänka mer på det utan istället slappna av och ha kul" men jag fungerade visst inte så när det väl kom till kritan. Jag älskar vår son (om nu någon tvivlat på detta) och vill inget hellre än att vara tillsammans med honom, dela livet med honom. Det känns konstigt att tänka tanken att han ska vara någon annanstans, att inte jag finns där för att trösta om han blir ledsen, det känns som att jag sviker mitt barn och jag får ont i magen av att bara tänka tanken.

På lördag ska Melwin få leka med sin farmor och vi får då denna hyllade egentid, som vi verkligen behöver. Jag vet att han kommer ha det bra, det är mer min egen känsla jag kommer få kämpa med! Hur ska jag tänka? Tips och råd mottages med varm hand!

1 kommentar:

  1. Sofia Lindblom4 maj 2013 kl. 09:38

    Egentid tror jag är viktigt även om jag kan tycka att en del överdriver det hela o menar att man måste ha/ har rätt till egentid typ varje vecka för att få ny kraft. Det känner jag inget behov av o har man familj vill man v ååå först o främst vara tillsammans tänker jag. Precis som du skrev. MEN, tror även det är viktigt att kunna vara för sig själv, eller med sin partner en stund o känna sig trygg med att barnet har det bra med några han/hon känner väl. Såklart är det ovant i början! Men känn inget dåligt samvete!! Tror Melwin kommer uppskatta de stunderna ju äldre han blir. Se det som att han får lite egentid från föräldrarna ;) Du är en toppenmamma Karro!! Gör det som känns bäst för er familj, alla fungerar olika. Och unna dig egentid då o då. Både själv o med Ante. Stor kram Sofia

    SvaraRadera