fredag 2 augusti 2013

Fånga nuet

Försöker njuta in i det sista och verkligen ta till vara på de sista semesterdagarna med familjen. På måndag blir det nya rutiner och äventyr då jag går tillbaka till jobbet igen.

Vi hälsade på hos Peter och Malena i onsdags. Vi fick även träffa Malenas dotter Ida och hennes barn igen. Tror inte vi träffats på över ett år, tjejerna hade vuxit och blivit så stora! Vi bjöds på gott fika och gick sedan ner på "stan" och promenerade Storgatan fram och tillbaka. Har sagt det förut och säger det igen, Tranås är supermysigt och väl värt ett besök! Mera lek, bus, prat och underbar lax bjöd eftermiddagen på innan vi åkte hemåt igen. Melwin fick även en söt tröja av Peter med texten "Min farfar är snällast i hela världen".

Under torsdag njöt vi av det fina vädret i trädgårdsföreningen tillsammans med Malin och Zoe. Vi fick även mysa med Emma en liten stund då Veronica var tvungen att jobba. Vi blåste såpbubblor, gungade, åkte rutchkana, lekte, åt glass etc. Vi återkommer garanterat dit fler gånger för mera bus. På kvällen var vi hembjudna till goa grannar. Vi provade att gå hem och lägga Melwin och kopplade sedan på vår babywatch med en inbyggd kamera som man ställer hos barnet. Med oss hade vi den andra enheten där vi med både ljud och bild kunde ha full koll på Melwin. Han sov gott i sin säng och vi kunde fortsätta kvällen med skratt  och prat ytterligare några timmar till, klockrent!

Idag har vi bara varit hemma och pysslat. Jag har städat ordentligt vilket var välbehövligt. Jag kommer inte ihåg när jag dammsög senast, men det kanske jag inte borde erkänna?! Ante har fixat i trädgården med bland annat gräsklipparen. Matlagning, bus och bad i poolen, en stund i skuggan med en bra bok är också sådant som hunnits med. Melwin sover sedan en stund tillbaka, Ante är på bio och jag ska hämta mig en kopp kaffe och njuta av lugnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar