söndag 10 november 2013

Bilder från veckan som gått

På mornarna innan jag åker till jobbet brukar jag passa på att kramas och mysa lite extra med Melwin för att fylla kvoten inför dagen. Oftast delar vi på min frukost framför barnprogram som Fåret Shaun eller Ubåten Ubbe på Barnkanalen. En morgon när jag var på väg till jobbet mötte jag fyra älgar. Ett riktigt mäktigt möte och som tur var såg jag älgarna en bra bit innan de skulle passera vägen så jag hann stanna och ta några kort. Mötte även älgar en annan dag och då var det tur att föraren jag mötte blinkade så ihärdigt med helljuset att jag började fundera över vad som var fel innan jag såg benen från två stora älgar passera över vägen i strålkastarnas sken. Pulsen steg ganska rejält när jag efteråt började fundera över vad som kunde hänt om inte föraren jag mött gjort mig observant... 

Den nya vagnen kom hem i början av veckan. Melwin och jag hjälptes åt att montera och har åkt några provrundor här hemma och även en kort sväng på stan idag. Klart godkänt såhär långt. Melwin och Ante gjorde även ett besök på Leos Lekland tillsammans med Daniel och Ludvig. På onsdag är det dags igen och då får även jag följa med, spännande! Krokodilen på bilden nedan är inte riktig, finns att undersöka på leklandet.

1 kommentar: