söndag 10 november 2013

Kalas och Fars dag

Helgen har varit intensiv, som den ofta blir, men ändå väldigt trevlig. Vi var bjudna på födelsedagskalas och inflyttningsfest hos Anette och Ingemar i lördags för att fira svärmors födelsedag och att de nu bor tillsammans i Tallsången. Fullt hus och tillfälle att äntligen krama om Hanna igen. Melwin var lite reserverad först men kom igång efter en stund, levde rövare och charmade de flesta. Tror ni jag kom ihåg att fota? Tyvärr inte, typiskt mig!

Idag har vi firat Fars dag och grattade min fina man och Melwins pappa med en snygg skjorta i morse. På förmiddagen kom min pappa, Anne-Li och Arvid över på brunch med bland annat nybakta scones, banan- och kokospannkakor, frukt, ost och marmelad. Mysigt att få ses en stund! Kvällen har tillbringats hemma hos min mormor och morfar där vi både firat morfars födelsedag i efterskott och fars dag. Mormor spelar piano och Melwin hjälper till att spela eller dansar lite bredvid.  


Imorgon är det måndag igen och tillsammans med en kollega ska jag åka bussen in till stan med våra femåringar till Konsert & Kongress på en föreställning med Orkesterpop. Spännande att se vad barnen tycker om upplevelsen. Frågan är om själva bussresan eller konserten slår högst? Dags att samla ihop några timmars sömn för att orka med, sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar