söndag 3 november 2013

Händelserik helg

Ni vet när tiden gått sådär fort att man undrar vart helgen egentligen tog vägen. Så känns det ikväll, fast på ett positivt sätt. Vi har haft en massa roligt för oss men inte stressat, vilket ibland känns som ett mirakel bara det! Helgen har  bjudit på pizzakväll, en sväng på Ikano där vi bland annat klämde och kände på en extravagn som är mindre och passar bättre i nya bilen. Jag har varit iväg och firat en kompis som bjöd på kombinerat afternoon the och ljusparty. Vi fick besök av mamma/mormor i lördagskväll och idag har Peter/farfar och Oscar/farbror varit här och hälsat på. Vi har även hunnit vara hemma, städat av ordentligt inne, räfsat och kört bort löv, städat barnvagn, lekt med mera.

Som om ovanstående inte vore nog har vi även gjort ett besök på Kolmårdens Tropikarie. Krälande, slingrande och om ni frågar mig en hel del läbbiga djur. Men även nyfikna apor som provade Melwins vagn och Antes axlar. Jag tror Melwin tyckte bäst om sköldpaddorna och de andra fiskarna som simmade i sina akvarier. Där stod han längre stunder och tittade, pekade och sa "blubb, blubb". Annars hade han spring i benen som vanligt! Tror kanske att han har mer behållning av ett sådant besök när han blivit lite äldre, när man kan läsa på skyltarna tillsammans och verkligen se och uppfatta ormen som faktiskt ligger stilla bland grenarna. Men en trevlig utflykt fick vi, min familj och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar