torsdag 4 februari 2016

Resan såhär långt.

Under året som gick bestämde jag mig för att det var dags att ta itu med min övervikt. Sagt och gjort, en dryg månad efter att William föddes anmälde jag mig till Viktväktarna. Att det blev just Viktväktarna var väl en kombination av att jag kände till deras koncept sedan tidigare samt att en vän tappat mycket i vikt med hjälp av dem och inspirerat mig. Jag har tappat lite drygt 25 kilo genom att följa deras kost-program under hösten och genom att ta promenader några gånger i veckan men är nu sugen på att ta nästa steg och börja få in mer träning i min vardag. Igår var jag därför iväg på mitt första träningspass för det här året och idag känns kroppen härligt öm! Spännande att se vilken utveckling  jag kan göra under våren.

Tyvärr hade det inte gått så bra här hemma då William är väldigt mammig nu och det var en ledsen pojke jag fick i min famn när jag kom hem. Bilden är från kvällens bad, älskade ungar!

2 kommentarer: