söndag 8 december 2013

Badhotellet

Supergott fika bjöds vi på hos svärfar och Malena i förmiddags. Malena hade tillsammans med kollegor varit och bakat en kväll någonstans i närheten av Eksjö. Man fick innan besöket bestämma fem sorters bakverk t.ex. kakor, matbröd, bullar etc. som man ville baka under kvällen. De hade sedan blivit servade med degar, jäsning och gräddning och behövde endast göra det roliga själva. Låter flummigt, jag vet. Ska försöka ta reda på vad bageriet hette och återkomma med korrekt info! 

Ante och jag fortsatte sedan ner mot Badhotellet för att avnjuta förra årets julklappar i form av massage och en fotkur - så skönt! Melwin lekte med farfar, Malena och farbror Oscar under tiden. Vi blev sedan bjudna på god mat som vi åt alla tillsammans på en Thairestaurang i Tranås. Tack så mycket!

Då det snöat nästan hela dagen fick vi börja med att sopa bort ca 1 dm snö från bilen när vi väl skulle åka hemåt. Vägarna var även de fulla med snö. Det blåste och snöade hela vägen hem och det var en av de mest otäcka bilfärder jag varit med om. Vi sniglade oss fram i runt 50km/h de nio milen hem. Lastbilar mosade på hur fort som helst, folk skulle köra om i snömodden och jag höll mig i, tjatade om att köra långsamt, hålla avstånd och var nog allmänt jobbig hela vägen... Nästa gång det varnas om snöoväder kommer jag noga överväga om vi verkligen ska ge oss ut eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar