måndag 16 december 2013

Kan själv!

Jag tycker det är mysigt att göra lite godis att ha hemma på gottebordet på Julafton. I helgen gjorde jag fudge med vit choklad och polkaströssel. Ikväll har jag gjort Rocky Road och tänkte även hinna med en godissort till innan veckan är slut. I söndags kom min jobbarkompis Eva hit och hjälpte oss att klippa Melwins hår. Självlärd är hon och har klippt sina barn sedan de var små, tycker resultatet är minst lika bra som när vi var hos frisören senast. Tusen tack!

Melwin pratar mer och mer. Nya ord hela tiden. Häromdagen var jag i köket och han kom och tjatade "pepepepe". Jag förstod ingenting och frågade om han kunde visa vad han menade. Han sprang då ut till sin paketkalender och pekade. Jaha, det var paket han sa. "Pepe" har nu utvecklats till "pepkt". Förut ikväll sa han "Memi aah" vilket betyder att han är törstig. Ni vet när man tar en klunk, sväljer och sedan säger aah. När man frågar om han kan räkna säger han "en, tee". Jag kanske är knäpp, men häftigt är det och jag tycker vissa av hans koder är riktigt smarta. För övrigt är han inne i en riktig kan-själv-fas och blir galen om vi hjälper honom när han vill göra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar