fredag 3 januari 2014

Knak och brak

Mitt onda i ryggen består men även om det kanske blivit något bättre så fick jag nog igår och bestämde jag mig för att kontakta en naprapat min pappa varit hos när han haft problem med ryggen. Ringde och fick en tid på förmiddagen idag. Vi åkte dit hela familjen och naprapaten klämde, kände och tittade på ryggen innan han kopplade upp mig på en "TENS-apparat" och gav musklerna stötar. Konstig känsla det där. Han tryckte lite mer och knäckte sedan till ryggen litegrann. Det gjorde aldrig ont men även detta kändes ganska olustigt och jag kände mig allt lite  utlämnad där jag låg på britsen... Naprapaten trodde att jag förutom ryggskott har ett så kallat roterat bäcken, något som tydligen kan ha uppkommit när jag var gravid med Melwin. Som jag förstod det är mitt bäcken snett men detta ska gå att rätta till. Jag fick några övningar att jobba med och ska sedan tillbaka nästa vecka för att se om bäckenet blivit något mera liksidigt. Hoppas på förbättring!

På väg hem stannade vi till hos svärmor för en kopp kaffe och blev kvar en stund och pratade medan Melwin passade på att leka med Oscar. När vi sedan skulle åka hem var det en skogsmaskin som plockade timmer utanför. Tror ni liten hade svårt att slita sig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar